Top 7 motive sa incepi acum procesul de branding

Procesul de branding

Top 7 motive sa incepi acum procesul de branding

Skyrocket your branding 🚀Descopera esenta brandului tau si importanta pe care procesul de branding o are atunci cand vrei sa iti transformi business-ul si sa construiesti o identitate puternica.

Una dintre cele mai bune investiții pe care le poți face pentru afacerea ta este brandingul. Reprezintă, de fapt, prima impresie pe care o creezi publicului. Dacă definești micile detalii unice care te diferențiază de competitorii tăi, cu siguranță vei atrage atenția.

Să urmezi cu atenție procesul de branding și să construiești un brand remarcabil nu necesită întotdeauna sume mari de bani, ci mai degrabă creativitate, cercetare și capacitate de a exploata oportunitățile.

CE ESTE BRANDINGUL?

Te poți gândi la branding ca la procesul de dezvoltare a unui brand și crearea unei identități unice pentru acesta. Sau ca la un instrument valoros de marketing.

De fapt, totul ține de creativitate și de cât de mult vrei să explorezi acest termen. Brandul tău poate fi considerat o proiecție a ceea ce clienții tăi pot anticipa din partea ta.

Branding-ul este adesea elementul determinant în alegerile de cumpărare ale clienților. Branding-ul oferă companiei o personalitate și practic îl face să existe.

Deși s-ar putea spune că procesul de branding se bazează cel mai mult pe partea vizuală, aceasta se reflectă în mai multe aspecte, precum:

  • definirea stilului de design
  • misiunea, valorile, scopul brandului
  • buyer persona
  • prezenÈ›a pe social media
  • customer service
  • mediul È™i cultura companiei

BENEFICIILE BRANDINGULUI

1. Creează brand awareness

” I’ve heard/seen the name of this brand before “

Brand awareness-ul reprezintă gradul în care publicul țintă poate identifica un brand sau un produs în funcție de numele său. Cu alte cuvinte, se referă la familiaritatea consumatorilor cu un anumit produs și la cât de bine îl recunoaste printre alte produse. În mod ideal include opinii favorabile despre caracteristicile care îl diferențiază de concurență.

Un pas crucial în promovarea unui produs nou sau revitalizarea unui brand consacrat este creșterea gradului de conștientizare a mărcii (brand awareness). Să pui accent pe brand awareness este de mare utilitate oricând, dar mai ales in stadiile incipiente ale unei afaceri, când ai nevoie de vizibilitate. 

Brand awareness-ul îți poate oferi multe avantaje și oportunități, însa nu are o retetă exactă. Nu poți urma un set prestabilit de pași pentru a construi brand awareness, ci trebuie să pornești de la esența afacerii tale, și să analizezi fiecare element care o definește și o individualizează.

De ce procesul de branding ajută la construirea de brand awareness? Cel mai bun răspuns ar fi că atunci când faci branding, oferi produsului tău o identitate recunoscută atat de competitori, cât și de clienti. Iar primul pas în brand awareness este să ai un brand bine definit, distinct, care să fie observat și identificat cu usurintă.

Brand awareness fără branding e ca și cum ai avea un ambalaj văzut de public, dar care nu contine niciun produs. Cine ar plăti pentru un ambalaj gol, fără substanță?

Un exemplu concret ar fi brandul Starbucks. Are un branding cunoscut, ușor recognoscibil și unic? Da! Un consumator poate vedea o cafenea Starbucks oriunde în lume și identifică cu ușurință cui aparține. Sau, un exemplu și mai concret, când te gandești să iți iei o cafea bună, sigur iți vine în minte inclusiv Starbucks.

Asta înseamnă brand awareness, clienții te cunosc, au auzit de tine, te consideră o opțiune. 

2. Ajută la recunoașterea brandului (Brand Recognition)

” I know the brand behind this logo “

Brand recognition se referă la cât de bine audiența își poate aminti sau poate recunoaște un brand doar dupa branding. Este un indicator al modului în care se diferențiază de concurență.

Spre exemplu, chiar dacă nu bei Coca-Cola, recunoști orice produs care aparține acestui brand, fără niciun dubiu.

Să obții brand recognition este un proces de durată și implică consistență în procesele de branding, comunicare, marketing, publicitate. Menținerea coerenței ajută la recunoastere.

Diferența dintre brand awareness și brand recognition constă în faptul că awareness-ul face publicul țintă să te cunoască, să audă de tine cel puțin o dată, iar recognition intervine atunci când te poate identifica cu ușurință doar din câteva detalii, de obicei vizuale.

3. Contribuie la fidelizarea clientilor

” I like everything about this brand “

Brandingul poate oferi publicului sentimentul de încredere, iar încrederea este un pilon al loialității și fidelizarii clienților.

Brandingul poate atrage clienți doar prin faptul că ei se pot identifică cu brandul tău, ceea ce creează o conexiune. Implicit sunt șanse mai mari de fidelizare, deci, evident devin clienți recurenți. 

Statistic, 57% dintre clienți cheltuiesc mai mulți bani pe brandurile cărora le sunt loiale.  De obicei, clientii fideli percep brandurile preferate ca fiind superioare altor branduri. Acest lucru poate fi adevărat sau nu, totul tine atât de preferințe personale, cat și de modul în care ai reușit să te conectezi cu aceștia.

Loialitatea clienților este un efect inerent, favorabil al unei experiențe emoționale pozitive, care s-a repetat. Evident, există si excepții, deoarece totul ține de experiența personală și de personalitatea fiecarui client. Acest lucru este cumva inevitabil, așadar este în regulă să știi cum să percepi un feedback negativ și să îl fructifici.

In rest, totul ține de modul tău de abordare. Dacă oferi ceea ce pretinzi și continui să evoluezi, feedbackul negativ va fi aproape inexistent. 

4. Confera credibilitate brandului

” This brand is and looks trustworthy “

Prin definiție, brandingul înseamnă coerență și consistență, ceea ce orice potențial client caută într-un brand. Incoerența este derutantă și chiar poate pune problema înșelaciunii. Tu cum te raportezi la un brand care nu are un stil propriu care să îl reprezinte în orice situație?

A fi credibil presupune să exprimi clar, transparent, fara echivoc, ceea ce oferi. A lăsa loc de interpretări nu este cea mai bună strategie pentru a construi credibilitate È™i a câștiga clienÈ›i noi. Ar fi un fel de “Ce comanzi È™i ce primeÈ™ti”. Mai comanzi a doua oară?

Credibilitatea influențează deciziile de cumpărare. Statisticile au dovedit că un consumator comandă mai degraba un produs de la un brand cunoscut și de incredere, chiar dacă are un preț mai mare sau oferă mai puține beneficii decât un produs similar, cu potențial mai mare, dar vândut de un competitor care nu are credibilitate.

5. Denotă consistență

” This brand always feels the same “

În branding, consistența se referă la capacitatea de a mentine o anumită imagine, identitate, personalitate, vibe. De asemenea, implică o evoluție liniara și statornică. De exemplu, dacă un brand iși schimbă logoul o dată la trei luni, în majoritatea cazurilor tot ce a construit până atunci prin branding este pierdut, iar publicul nu mai acordă aceeasi credibilitate brandului.

Când ai un branding consistent, știi unde te indrepți si ce cale să urmezi pentru a obtine rezultatele dorite. Statistic, consistența unui brand a crescut veniturile cu 33%, castigând reputație și credibilitate. În plus, e mai usor să iei decizii legate de viitorul brandului tău atunci când știi cine ești și ce reprezinți. 

Pe de altă parte, rebrandingul nu înseamnă inconsistență, ci este procesul de schimbare a imaginii unui brand. Reprezintă o strategie pentru a oferi un nou nume, logo sau design pentru un brand deja definit și statornic. Rebrandingul ar trebui făcut cu măsura, ori de câte ori este nevoie, însa marile companii apelează la el o data la 7-10 ani, mai mult pentru a oferi prospețime și un mic retouch.

6. Te diferentiaza de competitori

” This brand seems to be way better than others “

Brandingul este cu siguranță avantaj pe orice piață, dar mai ales pe cele saturate și competitive. Atunci când reușesti să te remarci față de competitori, poți oferi produse similare, care au însa acel ceva deosebit. Deși, în final, reputația, încrederea câștigată, gradul de cunoaștere și recunoaștere a brandului sunt cele care pot câștiga clienții.

Dacă poți face clienții să te aleagă în defavoarea competiției tale, atunci și eforturile de marketing vor fi mai mici, însă rezultatele se vor imbunătăți. Un brand de succes nu are nevoie să convingă clienții să il aleagă sau să își amintească de el, ei pur și simplu se întorc. În cazul acesta, campaniile de marketing vor stimula dorința de a beneficia de ofertele brandului lor preferat, nu se vor axa pe tehnici de persuasiune agresive.

Procesul de branding trebuie să fie un pachet complet, de la design până la vibe. Fă ca prima impresie să conteze!

7. Stimulează creșterea vânzărilor

” I want what this brand sells, no matter what “

Atunci când vrei să construiești un brand, nu doar să vinzi un brand, focusul pe vânzari și profit nu se mai află printre primele obiective. Poate ți se pare neobisnuit, însă atunci când ai un branding bun și reușești să bifezi brand awareness, brand recognition, credibilitate și fidelizare, vânzările și profitul vor veni în mare parte de la sine. 

Când investești în procesul de branding nu înseamnă doar că bagi bani în imagine, ci contribui pas cu pas la obținerea de venituri în mod facil. Un fel de easy money se poate spune. Imaginea vinde, însă când este susținută de calitate și transparență, atunci ai făcut branding cu succes.

Procesul de branding

ORICE BRAND ARE NEVOIE DE BRANDING

Un business fără branding poate vinde, însă ii lipsește acea substanță care să îi ofere personalitate, voce, aspect. Nu te mulțumi doar cu puțin profit, alege să arăți cine ești și ce reprezinți.

SECTIUNI

Cum să-ți deschizi un business în 15 pași simpli

GHID GRATUIT PENTRU ÃŽNCEPÄ‚TORI
Checklist - Pasi infiintare firma

E-book care conține etapele principale pe care trebuie să le iei în considerare atunci când îți propui să devii propriul tău șef. 

Află informații atât despre partea legală, cât și despre zona de marketing sau branding.

ALTE ARTICOLE DESPRE BRANDING

No suggestions are available. Try searching all posts

BUSINESS
TIPS & TRICKS

Dă join comunității noastre pentru a te bucura de o doză de inspirație și motivație!

Branding Studio CHR Graphics - Servicii de Promovare - Business Tips - Agentie de Branding

BUSINESS TIPS & TRICKS

Dă join comunității noastre pentru a te bucura de o doză de inspirație și motivație!

BONUS

Cum să-ți deschizi un business în 15 pași simpli

GHID GRATUIT PENTRU ÃŽNCEPÄ‚TORI
Checklist - Pasi infiintare firma

E-book care conține etapele principale pe care trebuie să le iei în considerare atunci când îți propui să devii propriul tău șef. 

Află informații atât despre partea legală, cât și despre zona de marketing sau branding.