7 motive să faci promovare prin social media pentru brandul tău

Promovare prin social media

7 motive să faci promovare prin social media pentru brandul tău

Boost your social media presence 🚀Pune accent de optiunile de promovare prin social media pentru a construi un brand puternic si a castiga popularitate usor si rapid.

Evoluția rapidă a tehnologiei a determinat apariția rețelelor sociale, iar o bună parte din interacțiunea cu ceilalți s-a mutat online într-o perioadă scurtă de timp. 

Mediul online ne-a demonstrat însă că, pe lângă comunicarea mai facilă, oferă multe opțiuni de publicitate pe internet, cu rezultate neașteptat de bune. Printre acestea, multiplele modalități de promovare prin social media, fie ele plătite sau organice, sunt preferatele multor antreprenori.

În momentul în care companiile au descoperit beneficiile mediului online, o bună parte din bugetul de marketing s-a îndreptat către această zonă, iar rezultatele s-au vazut rapid.

SOCIAL MEDIA - OVERVIEW

Rețelele sociale au revoluționat modul în care ne conectăm, comunicăm și împărtășim informații în era digitală. Aici vorbim de o gamă largă de platforme și tehnologii online care permit utilizatorilor să creeze, să distribuie și să interacționeze cu conținut în timp real.

Cele mai populare rețele de socializare la momentul actual sunt Facebook, Youtube, Whatsapp, Instagram și TikTok.

De la împărtășirea experiențelor personale, a opiniilor și a fotografiilor până la crearea de videoclipuri și de bloguri, rețelele sociale oferă oamenilor o cale ușoară de a se face auziți sau văzuți.

Fiecare platformă socială are un public unic, caracteristici și funcționalități diferite. De aceea metodele și tacticile de promovare prin social media trebuie adaptate fiecărei rețele.

Dincolo de utilizarea personală, social media a transformat și zona afacerilor. A devenit un instrument esențial folosit de companii pentru a-și construi prezența online, a se conecta cu publicul țintă și a conduce campanii de marketing. De cele mai multe ori companiile aleg să folosească mai multe rețele de socializare.

Este important să cunoști avantajele pe care orice tip de promovare prin social media le poate avea pentru compania ta și să știi să valorifici puterea strategică a acestora. Cunoaște-ți publicul țintă și fă-l pe el să vină spre tine construind o relație de marketing de tip inbound.

7 MOTIVE SĂ TE PROMOVEZI PE SOCIAL MEDIA

1. Creează brand awareness

Brand awareness-ul (Conștientizarea brandului) se referă la nivelul de recunoaștere și familiaritate pe care consumatorii îl au cu brandul tău. Reprezintă măsura în care ei își pot aminti sau recunoaște un brand atunci când este prezentat cu numele, logo-ul sau alte elemente ale identității sale. 

Social media este una din cele mai des utilizate modalități prin care firmele noi caută să își creeze un nume.

Folosirea corespunzătoare a elementelor vizuale și a tonului de comunicare pe platformele de social media susține branding-ul și demonstrează coerența și personalitatea bine definită a brandului.

Este important să ții pasul cu tendințele, să te adaptezi, dar să adaugi mereu o notă de unicitate.

2. Generează leads (Clienți potențiali)

Prezența pe social media este de multe ori un factor decisiv prin care clienții aleg o companie in defavoarea alteia. De obicei acest lucru se datorează sentimentului de încredere transmis prin prezența online activă și a posibilitatății de a comunica mai ușor și deschis. Astfel consumatorii oarecare pot deveni clienți potențiali chiar si după o singură interacțiune cu profilul brandului sau companiei.

Gradul în care rezonează cu postările și cu personalitatea brandului contează într-o proporție foarte mare și influențează și modul în care publicul vede produsele și serviciile, dar creează și credibilitate.

3. Facilitează feedback-ul și analiza satisfacției clienților

Interacțiunea directă cu publicul, atât prin postări, cât și prin schimb de mesaje este foarte importantă pentru a primi feedback, sugestii constructive sau idei de extindere a brandului.

În general, oamenii sunt foarte deschiși să ofere feedback în acest mod. Acest lucru se întamplă deoarece un răspuns din partea companiei oferă un sentiment plăcut clientului, observă ca vocea sa este ascultată și opinia lui nu este trecută cu vederea. Astfel, beneficiile sunt bidirecționale și se poate crea o legătură, posibil o fidelizare a clientului pe viitor. 

90% dintre persoanele cu conturi sociale au intrat în contact direct cu companiile. În plus, faptul că, de obicei, conținutul nu este filtrat ajută la construirea încrederii.

promovare prin social media

4. Este eficient ca și costuri

Strategia de promovare prin social media este printre cele mai rentabile modalități de a-ți face cunoscut brandul. Este de aproximativ 3 ori mai ieftin decât publicitatea tradițională.

Totuși, promovarea online nu este suficientă întotdeauna pentru a ajunge la publicul țintă. Cel mai bine este să îți organizezi bugetul astfel încât să poți combina mai multe metode de promovare pentru afacerea ta.

Marketingul prin social media poate fi considerat scump din punct de vedere al timpului investit. Nu este ușor să îți clădești o prezență online, iar fiecare pas contează.

Crearea campaniilor de promovare nu este un proces chiar la îndemâna oricui și poate lua timp. În orice caz, din punct de vedere al bugetului, este o modalitate super friendly de promovare. 

5. Oferă rezultate măsurabile

Platformele de social media și instrumentele de management oferite de acestea sunt foarte utile când vine vorba de măsurarea succesului online.

Există o serie de indicatori care analizează performanțele, interacțiunile, audiența atinsă, si multe altele. Este important să acorzi atenție metricilor, dar să nu devii dependent de ele. Acordă un timp limitat analizei acestora și trage concluziile necesare următorilor pași de promovare prin social media în mod eficient și avantajos pentru tine.

6. Ajută la construirea unei comunități

Implicarea sinceră, autentică în crearea unei legături cu publicul și cu urmăritorii este punctul de plecare către construirea unei comunități online extraordinare. Audiența potrivită ajută la creșterea popularității și a brand awareness-ului. 

Totuși, este important ca prezența ta pe social media să aibă un scop, un design, o voce și o personalitate. Multe firme își creează conturi pe social media doar pentru a găsi noi modalități de a vinde. Iar vânzarea agresivă nu aduce de fapt vânzări.

Stilul de promovare prin social media trebuie să fie unul potrivit brandului tău. Trebuie să arăți urmăritorilor tăi ca scopul tău este de a oferi ceva calitativ și că acorzi importanță satisfacției consumatorilor. 

Relaxează-te și bucură-te de procesul de creare a comunității tale și fii recunoscător pentru oamenii care au ales să îți ofere votul lor de încredere. 

7. Crește conversiile

93% dintre cumpărători spun că recenziile online le influențează decizia de cumpărare și încrederea oferită unui brand, mai ales în cazul e-commerce. Acest lucru se întâmplă fiindcă multe companii aleg să folosească puterea marketingului în scopuri nu tocmai în regulă. 

Pornind de la această idee, prezența autentică și transparentă pe social media ajută la construirea imaginii brandului și creșterea autorității. Acest traseu conduce inevitabil către mai multe vânzări si conversia clienților potențiali în clienți propriu-ziși.

Atunci când brandul își arată partea umană, reală, din spatele său, conversiile cresc. Mizează pe promovare prin social media indiferent de domeniul tău. 

NU RENUNȚA LA SOCIAL MEDIA

Chiar dacă unul din scopurile principale ale oricărei companii este de a vinde și a face profit, orice canal de marketing și strategie de promovare se bazează pe relațiile inter-umane și pe legăturile create între companie și public. De aceea este important să nu se piardă avantajul comunicării online cu urmăritorii și transmiterea de emoții autentice.

Orice metodă de promovare prin social media ar trebui inclusă în strategia de marketing indiferent de domeniul în care activezi și de obiectivele de business.

SECTIUNI

Cum să-ți deschizi un business în 15 pași simpli

GHID GRATUIT PENTRU ÎNCEPĂTORI
Checklist - Pasi infiintare firma

E-book care conține etapele principale pe care trebuie să le iei în considerare atunci când îți propui să devii propriul tău șef. 

Află informații atât despre partea legală, cât și despre zona de marketing sau branding.

ALTE ARTICOLE DESPRE BRANDING

Top 7 motive sa incepi acum procesul de branding

Skyrocket your branding 🚀Descopera esenta brandului tau si importanta pe care procesul de branding o are atunci cand vrei sa iti transformi business-ul si sa construiesti o identitate puternica.

BUSINESS
TIPS & TRICKS

Dă join comunității noastre pentru a te bucura de o doză de inspirație și motivație!

Branding Studio CHR Graphics - Servicii de Promovare - Business Tips - Agentie de Branding

BUSINESS TIPS & TRICKS

Dă join comunității noastre pentru a te bucura de o doză de inspirație și motivație!

BONUS

Cum să-ți deschizi un business în 15 pași simpli

GHID GRATUIT PENTRU ÎNCEPĂTORI
Checklist - Pasi infiintare firma

E-book care conține etapele principale pe care trebuie să le iei în considerare atunci când îți propui să devii propriul tău șef. 

Află informații atât despre partea legală, cât și despre zona de marketing sau branding.