7 motive sa folosesti materiale publicitare in strategia ta

Materiale publicitare

7 motive sa folosesti materiale publicitare in strategia ta

Unleash the power of print advertising 🔭 Daca folosesti materiale publicitare atractive, trebuie sa cunosti puterea pe care acestea o au si cum te pot ajuta sa ai succes

Publicitatea tiparită a fost multă timp principala metodă de promovare și informare. Mediul online care a luat avânt în ultimii ani nu va acapara în curând beneficiile folosirii de materiale publicitare în format fizic. Însă realitatea de astăzi dovedește că materialele publicitare în format fizic sunt în continuare foarte solicitate și de succes.

Mulți marketeri și antreprenori trec cu vederea avantajele pe care acest tip tradițional de promovare le poate avea. Desigur, atunci când este completată de metodele de promovare digitală, beneficiile cresc considerabil.

Imprimare materiale publicitare

CE SUNT MATERIALELE PUBLICITARE?

Orice material tipărit cu scopul de a comunica sau promova o idee, a unui brand sau produs intră în categoria materialelor publicitare. Pot fi de diferite dimensiuni, cu multiple posibilitați de amplasare și cu obiective variate.

Printre cele mai cunoscute și folosite se numără afișele, broșurile, cataloagele, pliantele, stickerele, bannerele. 

Formatul fizic pe care îl au asigură o vizibilitate sporită, dar posibilitatea de a atinge audiența dorită mai ușor. În plus, oferă o experiență multisenzorială publicului, precum și sentimentul de încredere, de siguranță și veridicitate a conținutului.

Succesul major al acestui tip de publicitate a crescut în ultimele decenii, odată cu evoluția mijloacelor și tehnicilor de design, prin care punctele forte pot fi evidențiate mai ușor. 

BENEFICIILE PROMOVÄ‚RII PRIN MATERIALE PUBLICITARE TIPÄ‚RITE

1. Țintește audiența de interes

Orice materiale publicitare amplasate strategic pot ajunge la audiențte diferite și pot transmite emoții variate. Avantajul în acest sens este că mesajul va ajunge cu siguranță la persoanele interesate de subiect.

Într-un scenariu ideal, completat de un design atractiv și caracteristic, mesajul va stârni și curiozitatea unei audiențe care inițial nu se încadrează în trasăturile pe care le-ai identificat pentru buyer persona. 

Spre deosebire de publicitatea exclusiv online, unde parametrii setați pentru o campanie de promovare trebuie gandiți cu rigurozitate pentru a atinge audiența dorită și a câștiga lead-uri, publicitatea tipărită are cel putin o vizibilitate la fel de mare, iar tot ce trebuie luat în considerare este locul amplasării și tipul de material publicitar.

2. Atrage mai multe grupe de vârstă

Contrar așteptărilor, nu doar la o anumită grupă de vârstă au succes materialele tipărite. Toate generațiile sunt interesate de mass-media tipărită, în egală măsură. Elementul decisiv, care face selecția, este, bineînțeles, subiectul materialului respectiv. Acest lucru este valabil și în cazul mass-mediei online.

Orice campanie poate ajunge la mai multe persoane, dar cei care convertesc sunt cei cu adevărat interesați. 

În acest caz, de reținut este faptul că publicitatea tipărită poate avea succes atât la persoanele tinere, cât și la cele mai în vârstă. Nu există o rețetă perfectă pentru publicitate, însă trebuie să depășești stereotipurile societății și să alegi o direcție în funcție de indici și caracteristici de interes pentru tine. 

3. Oferă flexibilitate și vizibilitate

De cele mai multe ori ai libertatea de a alege locația care oferă cea mai mare vizibilitate sau cea mai bună poziționare pentru publicul țintă. În plus, dacă obiectivele se schimbă, sau rezultatele nu sunt favorabile, poți reloca materialul publicitar.

Spre exemplu, afisele, standurile, bannerele sunt ușor de deplasat. În alte sițuatii, poți schimba zona în care distribui flyere sau cataloage. În cazul unor materiale grafice care vor apărea în publicații precum reviste sau ziare, poți evalua impactul și poți renegocia apariția următoare. 

4. Este longevivă

Spre deosebire de campaniile online, cu o durată limitată de vizibilitate, cam orice materiale publicitare tipărite pot ramâne în atenția publicului mult timp.
 
De exemplu, daca materialul tău ajunge într-o revistă, atunci el va fi acolo și peste zeci de ani cand va găsi cineva acea revistă. Un alt exemplu ar fi un sticker lipit într-o locație tranzitată intens. Chiar și fără un scop anume, el va atrage de la sine atenția și are șanse să ramână acolo pentru mult timp.
 
În plus, în online, utilizatorii pot folosi ad-blockers sau vor închide rapid reclamele care îi deranjează în mod recurent atunci când navighează pe o pagina web. În mediul fizic, nu poți da block unor materiale publicitare dacă nu îți place ceea ce transmit. În cel mai rău caz, poate veni cineva cu exces de zel să îl acopere.. dar cine nu are hateri?!
Grafica Publicitara

5. Crește atenția și retenția

Studiile arată că oamenii petrec pe o pagina web în jur de 15 secunde, timp în care caută elementul care să le atragă atenția și să îi rețină mai mult timp. Altfel vor închide pagina.

În schimb, materialele publicitare în format fizic, indiferent de natura, aspectul și subiectul lor, s-au dovedit a reține pentru mai mult timp atenția publicului. Acest lucru se datorează atât posibilității de a observa în ansamblu, cât și experienței multisenzoriale pe care o oferă un lucru fizic.

Cercetătorii confirmă acest lucru și susțin că oamenii citesc mult mai încet, cu răbdare și concentrare un text pe hârtie, dar pot fi și mai predispuși la a acorda atenție sporită unor materiale publicitare tipărite.

Acest lucru se întâmplă deoarece online poți vedea 10 reclame și și postări publicitare una dupa cealaltă, iar din acest motiv e posibil să nu acorzi așa multă atenție acestora.

În lumea reală, rareori se întamplă să vezi 10 afișe cu subiecte total diferite unul lângă celalalt, lucru destul de obositor încât să nu poți acorda atenție niciunuia. 

De asemenea, oamenii care observă sau citesc ceva în format fizic își pot reaminti de acel lucru mult mai ușor decât dacă l-ar fi văzut pe o pagina web. 

Așadar, materialele fizice atrag mai ușor atenția și se imprimă mai ușor în memoria publicului. Aceste lucruri contribuie sa crearea de brand awareness și brand recognition și ajută la obținerea de clienți și fidelizarea acestora.

6. Are mai multă credibilitate

Credibilitatea oferită de materialele publicitare printate provine de la faptul că sunt tangibile, ceea ce le face să fie percepute ca fiind veridice și reale, transparente și exacte. 

În plus, multudinea de fake news care circulă pe internet determină publicul să fie mai reticent și să aleagă cu grijă sursele, anunțurile și reclamele în care să se încreadă. Acest fapt a ajutat la creșterea popularității materialelor printate. Ele nu dispar, nu pot cădea pradă hackerilor sau tertipurilor unor competitori. 

7. Încurajează implicarea publicului

Tangibilitatea publicității tipărite susține implicarea emoțională și menține atenția asupra articolului publicitar pentru mai mult timp. În acest mod, influențează în mod subconștient publicul să ia în considerare detaliile și încurajează participarea la subiectul promovat sau luarea sa în considerare, după caz. 

În plus, în urma unor cercetări s-a demonstrat că, în multe cazuri, publicitatea tipărită este mult mai utilă și potrivită decât cea digitală. Bineînțeles că acest lucru depinde și de alte variabile care se iau în considerare, însă cert este că în unele situații este greu de înlocuit.

DEZAVANTAJELE MATERIALELOR PUBLICITARE

Ca orice lucru din această lume, și materialele publicitare printate au dezavantajele lor. Totuși, este important să înveți să cauți oportunități în orice obstacol și să îl transformi pentru a fi în favoarea ta. 

Un prim dezavantaj ar fi că, deși ai flexibilitate în ceea ce privește amplasarea unui material publicitar, poți fi totuși limitat de anumiți factori, precum bugetul sau spațiile private. În cazul anunțurilor din reviste, nu poți controla de fiecare dată sau în totalitate locul unde va apărea. În situațiile în care nu deții o firmă cu filiale în mai multe locații, ar putea fi greu să ajungi la o audiență națională sau globală. 

Costurile pot fi uneori un dezavantaj, depinde de materialul publicitar ales, de dimensiuni, de numărul de copii de care ai nevoie. În unele cazuri costurile pot reprezenta un avantaj, comparativ cu campaniile de promovare online.

Materialele tipărite au nevoie de mai multă expunere pentru a genera clienți. Oameni tind să ia în considerare un brand dacă au întâlnit o anumită reclamă de mai multe ori. Din acest motiv ai nevoie de mai multe copii ale unui material și de o strategie de amplasare bine pusă la punct încât să aibă vizibilitate în special pentru publicul tău țintă.

ALEGE PUBLICITATEA IN TOATE FORMELE EI

Publicitatea în format fizic este cel puțin la fel de folosită și cu rezultate remarcabile ca publicitatea online. Evoluția majoră pe care tehnologia a avut-o brusc i-a îndemnat pe mulți să creadă că online-ul este totul acum. 

Sfatul nostru este să îți cunoști brandul, obiectivele și misiunea în profunzime. Astfel vei reuși să integrezi în mixul de marketing metodele de promovare potrivite. Pornește de la clientul ideal, creionează un buyer persona și identifică prin ce metode poți crea brand awareness printre persoanele care se încadrează acestei tipologii.

SECTIUNI

Cum să-ți deschizi un business în 15 pași simpli

GHID GRATUIT PENTRU ÃŽNCEPÄ‚TORI
Checklist - Pasi infiintare firma

E-book care conține etapele principale pe care trebuie să le iei în considerare atunci când îți propui să devii propriul tău șef. 

Află informații atât despre partea legală, cât și despre zona de marketing sau branding.

ALTE ARTICOLE DESPRE BRANDING

Top 7 motive sa incepi acum procesul de branding

Skyrocket your branding 🚀Descopera esenta brandului tau si importanta pe care procesul de branding o are atunci cand vrei sa iti transformi business-ul si sa construiesti o identitate puternica.

BUSINESS
TIPS & TRICKS

Dă join comunității noastre pentru a te bucura de o doză de inspirație și motivație!

Branding Studio CHR Graphics - Servicii de Promovare - Business Tips - Agentie de Branding

BUSINESS TIPS & TRICKS

Dă join comunității noastre pentru a te bucura de o doză de inspirație și motivație!

BONUS

Cum să-ți deschizi un business în 15 pași simpli

GHID GRATUIT PENTRU ÃŽNCEPÄ‚TORI
Checklist - Pasi infiintare firma

E-book care conține etapele principale pe care trebuie să le iei în considerare atunci când îți propui să devii propriul tău șef. 

Află informații atât despre partea legală, cât și despre zona de marketing sau branding.