Publicitatea tiparită a fost multă timp principala metodă de promovare și informare. Mediul online care a luat avânt în ultimii ani nu va acapara în curând beneficiile folosirii de materiale publicitare în format fizic. Însă realitatea de astăzi dovedește că materialele publicitare în format fizic sunt în continuare foarte solicitate și de succes.
Mulți marketeri și antreprenori trec cu vederea avantajele pe care acest tip tradițional de promovare le poate avea. Desigur, atunci când este completată de metodele de promovare digitală, beneficiile cresc considerabil.
CE SUNT MATERIALELE PUBLICITARE?
Orice material tipărit cu scopul de a comunica sau promova o idee, a unui brand sau produs intră în categoria materialelor publicitare. Pot fi de diferite dimensiuni, cu multiple posibilitați de amplasare și cu obiective variate.
Printre cele mai cunoscute È™i folosite se numără afiÈ™ele, broÈ™urile, cataloagele, pliantele, stickerele, bannerele.Â
Formatul fizic pe care îl au asigură o vizibilitate sporită, dar posibilitatea de a atinge audiența dorită mai ușor. În plus, oferă o experiență multisenzorială publicului, precum și sentimentul de încredere, de siguranță și veridicitate a conținutului.
Succesul major al acestui tip de publicitate a crescut în ultimele decenii, odată cu evoluÈ›ia mijloacelor È™i tehnicilor de design, prin care punctele forte pot fi evidenÈ›iate mai uÈ™or.Â
BENEFICIILE PROMOVÄ‚RII PRIN MATERIALE PUBLICITARE TIPÄ‚RITE
1. Țintește audiența de interes
Orice materiale publicitare amplasate strategic pot ajunge la audiențte diferite și pot transmite emoții variate. Avantajul în acest sens este că mesajul va ajunge cu siguranță la persoanele interesate de subiect.
ÃŽntr-un scenariu ideal, completat de un design atractiv È™i caracteristic, mesajul va stârni È™i curiozitatea unei audienÈ›e care iniÈ›ial nu se încadrează în trasăturile pe care le-ai identificat pentru buyer persona.Â
Spre deosebire de publicitatea exclusiv online, unde parametrii setați pentru o campanie de promovare trebuie gandiți cu rigurozitate pentru a atinge audiența dorită și a câștiga lead-uri, publicitatea tipărită are cel putin o vizibilitate la fel de mare, iar tot ce trebuie luat în considerare este locul amplasării și tipul de material publicitar.
2. Atrage mai multe grupe de vârstă
Contrar așteptărilor, nu doar la o anumită grupă de vârstă au succes materialele tipărite. Toate generațiile sunt interesate de mass-media tipărită, în egală măsură. Elementul decisiv, care face selecția, este, bineînțeles, subiectul materialului respectiv. Acest lucru este valabil și în cazul mass-mediei online.
Orice campanie poate ajunge la mai multe persoane, dar cei care convertesc sunt cei cu adevărat interesaÈ›i.Â
ÃŽn acest caz, de reÈ›inut este faptul că publicitatea tipărită poate avea succes atât la persoanele tinere, cât È™i la cele mai în vârstă. Nu există o reÈ›etă perfectă pentru publicitate, însă trebuie să depășeÈ™ti stereotipurile societății È™i să alegi o direcÈ›ie în funcÈ›ie de indici È™i caracteristici de interes pentru tine.Â
3. Oferă flexibilitate și vizibilitate
De cele mai multe ori ai libertatea de a alege locația care oferă cea mai mare vizibilitate sau cea mai bună poziționare pentru publicul țintă. În plus, dacă obiectivele se schimbă, sau rezultatele nu sunt favorabile, poți reloca materialul publicitar.
Spre exemplu, afisele, standurile, bannerele sunt uÈ™or de deplasat. ÃŽn alte siÈ›uatii, poÈ›i schimba zona în care distribui flyere sau cataloage. ÃŽn cazul unor materiale grafice care vor apărea în publicaÈ›ii precum reviste sau ziare, poÈ›i evalua impactul È™i poÈ›i renegocia apariÈ›ia următoare.Â
4. Este longevivă
5. Crește atenția și retenția
Studiile arată că oamenii petrec pe o pagina web în jur de 15 secunde, timp în care caută elementul care să le atragă atenția și să îi rețină mai mult timp. Altfel vor închide pagina.
În schimb, materialele publicitare în format fizic, indiferent de natura, aspectul și subiectul lor, s-au dovedit a reține pentru mai mult timp atenția publicului. Acest lucru se datorează atât posibilității de a observa în ansamblu, cât și experienței multisenzoriale pe care o oferă un lucru fizic.
Cercetătorii confirmă acest lucru și susțin că oamenii citesc mult mai încet, cu răbdare și concentrare un text pe hârtie, dar pot fi și mai predispuși la a acorda atenție sporită unor materiale publicitare tipărite.
Acest lucru se întâmplă deoarece online poți vedea 10 reclame și și postări publicitare una dupa cealaltă, iar din acest motiv e posibil să nu acorzi așa multă atenție acestora.
ÃŽn lumea reală, rareori se întamplă să vezi 10 afiÈ™e cu subiecte total diferite unul lângă celalalt, lucru destul de obositor încât să nu poÈ›i acorda atenÈ›ie niciunuia.Â
De asemenea, oamenii care observă sau citesc ceva în format fizic își pot reaminti de acel lucru mult mai uÈ™or decât dacă l-ar fi văzut pe o pagina web.Â
Așadar, materialele fizice atrag mai ușor atenția și se imprimă mai ușor în memoria publicului. Aceste lucruri contribuie sa crearea de brand awareness și brand recognition și ajută la obținerea de clienți și fidelizarea acestora.
6. Are mai multă credibilitate
Credibilitatea oferită de materialele publicitare printate provine de la faptul că sunt tangibile, ceea ce le face să fie percepute ca fiind veridice È™i reale, transparente È™i exacte.Â
ÃŽn plus, multudinea de fake news care circulă pe internet determină publicul să fie mai reticent È™i să aleagă cu grijă sursele, anunÈ›urile È™i reclamele în care să se încreadă. Acest fapt a ajutat la creÈ™terea popularității materialelor printate. Ele nu dispar, nu pot cădea pradă hackerilor sau tertipurilor unor competitori.Â
7. Încurajează implicarea publicului
Tangibilitatea publicității tipărite susÈ›ine implicarea emoÈ›ională È™i menÈ›ine atenÈ›ia asupra articolului publicitar pentru mai mult timp. ÃŽn acest mod, influenÈ›ează în mod subconÈ™tient publicul să ia în considerare detaliile È™i încurajează participarea la subiectul promovat sau luarea sa în considerare, după caz.Â
În plus, în urma unor cercetări s-a demonstrat că, în multe cazuri, publicitatea tipărită este mult mai utilă și potrivită decât cea digitală. Bineînțeles că acest lucru depinde și de alte variabile care se iau în considerare, însă cert este că în unele situații este greu de înlocuit.
DEZAVANTAJELE MATERIALELOR PUBLICITARE
Ca orice lucru din această lume, È™i materialele publicitare printate au dezavantajele lor. TotuÈ™i, este important să înveÈ›i să cauÈ›i oportunități în orice obstacol È™i să îl transformi pentru a fi în favoarea ta.Â
Un prim dezavantaj ar fi că, deÈ™i ai flexibilitate în ceea ce priveÈ™te amplasarea unui material publicitar, poÈ›i fi totuÈ™i limitat de anumiÈ›i factori, precum bugetul sau spaÈ›iile private. ÃŽn cazul anunÈ›urilor din reviste, nu poÈ›i controla de fiecare dată sau în totalitate locul unde va apărea. ÃŽn situaÈ›iile în care nu deÈ›ii o firmă cu filiale în mai multe locaÈ›ii, ar putea fi greu să ajungi la o audiență naÈ›ională sau globală.Â
Costurile pot fi uneori un dezavantaj, depinde de materialul publicitar ales, de dimensiuni, de numărul de copii de care ai nevoie. În unele cazuri costurile pot reprezenta un avantaj, comparativ cu campaniile de promovare online.
Materialele tipărite au nevoie de mai multă expunere pentru a genera clienți. Oameni tind să ia în considerare un brand dacă au întâlnit o anumită reclamă de mai multe ori. Din acest motiv ai nevoie de mai multe copii ale unui material și de o strategie de amplasare bine pusă la punct încât să aibă vizibilitate în special pentru publicul tău țintă.
ALEGE PUBLICITATEA IN TOATE FORMELE EI
Publicitatea în format fizic este cel puÈ›in la fel de folosită È™i cu rezultate remarcabile ca publicitatea online. EvoluÈ›ia majoră pe care tehnologia a avut-o brusc i-a îndemnat pe mulÈ›i să creadă că online-ul este totul acum.Â
Sfatul nostru este să îți cunoști brandul, obiectivele și misiunea în profunzime. Astfel vei reuși să integrezi în mixul de marketing metodele de promovare potrivite. Pornește de la clientul ideal, creionează un buyer persona și identifică prin ce metode poți crea brand awareness printre persoanele care se încadrează acestei tipologii.