Top 7 beneficii cheie ale unui design web uimitor

Design web

Top 7 beneficii cheie ale unui design web uimitor

Level up your online presence! 🔥 Îmbunătățește zona de UI/UX și maximizează impactul vizual și funcțional al site-ului tău prin design web impresionant.

Designul site-urilor web a jucat dintotdeauna un rol important atât pentru owner, cât și pentru vizitatori. Brandurile care au cunoscut succesul online nu au doar un branding puternic, ci și un website pe măsură.

Un design web potrivit pentru brand, modern și atractiv poate schimba categoric comportamentul utilizatorilor pe site.

Utilizatorii au nevoie doar de câteva secunde pentru a se decide dacă vor continua navigarea pe un site sau nu, deci atrage-le atenția!

CE ÃŽNSEAMNÄ‚ DESIGN WEB?

În primul rând trebuie amintită diferența dintre web design si web development. Nu de puține ori am observat cu câtă ușurință fac oamenii confuzie între acești termeni, mai ales dacă nu sunt familiarizați cu acest domeniu.

Web designul se ocupă cu tot ce ține de estetica vizuală a unui site web, dar și de capacitatea sa de utilizare. În general se ocupă de ceea ce se numește UI/UX ( User Interface / User Experience ). Asta înseamnă că tot ce un utilizator vede pe un site web este gândit și proiectat de un designer web folosind imagini, culori, fonturi, video, etc.

Dezvoltarea web se ocupă cu mecanismele din spatele design-ului. Poate fi împărțită în două zone: front-end și back-end. Prima se referă la codul care definește modul în care site-ul va afișa prototipurile de design. A doua gestionează datele din baza de date și permite trimiterea acestora către front-end.

Așadar, este important să alegi cu atenție atât dezvoltatorul, cât și designerul web, astfel încât comunicarea dintre aceștia să fie eficientă. Totusi, există profesioniști care posedă cunoștințe atât de front-end, cât și de back-end. Aceștia se numesc full-stack developers.

7 MOTIVE SĂ INVESTEȘTI ÎN DESIGNUL SITE-ULUI TĂU

1. Conferă credibilitate

Nimeni nu ar cumpăra cu încredere de pe un site cu un design web deficitar sau nefuncțional. Iar având în vedere multitudinea de înșelătorii care pot fi pe internet, acest lucru este de înțeles. Un site care dă impresia de neglijență și care nu are o personalitate, nu oferă credibilitate, ba chiar poate ridica suspiciuni, chiar și unde nu e cazul.

Încrederea într-un site se câștigă greu, dar dispare foarte ușor. Faptul că nu știi cine este în spatele brandului și care este veridicitatea a ceea ce vezi, poate crea chiar frustrare.

Demonstrează credibilitatea site-ului tău cât poți de bine, dar întâi începe cu un design web potrivit și cu transparență în transmiterea informațiilor. 

2. Ajută la SEO

Deși poate pare greu de crezut că designul influențează clasarea organică pe Google, este un lucru total adevărat. Multe elemente de design web, dar și practici folosite în dezvoltarea site-ului și publicării conținutului, afectează modul în care Google îți indexează site-ul. 

Factorii vitali pe care Google îi ia în considerare pentru clasarea organică sunt:

  • Largest Contentful Paint (LCP) – cât timp îi ia unei pagini să se încarce
  • First Input Delay (FID) – după cât timp o pagina poate deveni interactivă
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – cât de des apar schimbări de layout pe o pagina web

Toți acești indici sunt bazați pe experiența utilizatorului, deci punctul de pornire în crearea unui design web potrivit este chiar modul în care utilizatorul va percepe experiența navigării pe site.

3. Reduce Bounce Rate-ul

Bounce rate exprimă procentajul de vizitatori ai unui site care parăsesc site-ul după ce au vizualizat doar o singură pagină.

Cum poate un design web bine gândit să minimizeze bounce rate-ul? Foarte simplu! Dacă utilizatorul este atras de ceea ce vede și de informația care îi este transmisă, cu siguranță va vrea să aprofundeze și să descopere ce mai are de oferit site-ul respectiv.  

4. Contribuie la prima impresie

Așa cum am menționat și înainte, timpul necesar unui utilizator nou pentru a-și face o părere despre un site web este extrem de scurt. Site-urile care par dezorganizate și neglijente influențează modul în care vizitatorii percep informația transmisă pe site, dar și brandul în sine.

În plus, site-urile cu o navigație care creează confuzie sau care sunt greu de utilizat nu rețin vizitatorii pentru mult timp, deci nici prima impresie nu e favorabilă. 

De obicei, oamenii sunt mai atrași de brandurile cu care formează o legătură încă din primele interacțiuni. Impresia pe care o lasă site-ul web al unui brand influențează de cele mai multe ori și părerea despre acel brand. 

5. Crește veniturile

Un website structurat, atractiv și intuitiv are mai mulți vizitatori, deci implicit mai mulți clienți potențiali și finali. În plus, costurile de promovare pot fi mai mici, lucru care contribuie, la rândul lui, la optimizarea bugetului. Dacă alegi să investești într-un website profesionist cu design web deosebit, cel mai probabil vei investi mult mai puțin în promovarea ulterioară.

6. Denotă consistență

Un designer web cu experiență are mereu în vedere faptul că fiecare pagină, secțiune și detaliu grafic pe care le proiectează trebuie să fie interconectate. În plus, totul trebuie să fie în legătură directă cu brandingul și personalitatea brandului.

Un site web inconsecvent nu prezintă nici credibilitate și nu arată nici profesionist. 

Dacă site-ul tău nu se prezintă ca o unitate, nu numai că nu are consistență, dar nu prezintă nici credibilitate. Site-ul web, cât și orice alt element menit să reprezinte un brand, trebuie să exprime clar faptul că aparține acelui brand.

7. Te diferențiază de competiție

În primul rând, un site web responsive este unul din cei mai importanți pași de atins înainte de a vorbi de competitori. Un site dinamic, bine structurat și atragător îți poate oferi multe avantaje față de competitorii tăi.

Brandingul, consistența, transparența, tot ceea ce oferi online contribuie mai mult sau mai puțin la succesul tău. 

Poți încerca să studiezi modul în care concurența se prezintă, care sunt avantajele și dezavantajele tale în fața lor. Astfel vei putea îmbunatați și personaliza experiența pe care le-o oferi consumatorilor.

ALEGE DESIGNUL POTRIVIT PENTRU SITE-UL TÄ‚U

Nu există nicio îndoială că un design web reușit al unui site poate schimba radical rezultatele acestuia. Dar trebuie menționat ca designul trebuie să fie potrivit pentru domeniul de activitate, precum și în concordanță cu obiectele propuse.

Designul web poate influența chiar strategiile de marketing online și bugetul total. Acest lucru este posibil deoarece un site nereușit necesită o investiție mult mai mare pentru a atrage atenția, atât ca timp, cât și ca bani. 

A face un site web poate părea o provocare destul de mare, însă experiența, talentul și resursele potrivite pot crea o experiență plăcută și un proces nesfărșit de creativitate. 

SECTIUNI

Cum să-ți deschizi un business în 15 pași simpli

GHID GRATUIT PENTRU ÃŽNCEPÄ‚TORI
Checklist - Pasi infiintare firma

E-book care conține etapele principale pe care trebuie să le iei în considerare atunci când îți propui să devii propriul tău șef. 

Află informații atât despre partea legală, cât și despre zona de marketing sau branding.

ALTE ARTICOLE DESPRE BRANDING

Top 7 motive sa incepi acum procesul de branding

Skyrocket your branding 🚀Descopera esenta brandului tau si importanta pe care procesul de branding o are atunci cand vrei sa iti transformi business-ul si sa construiesti o identitate puternica.

BUSINESS
TIPS & TRICKS

Dă join comunității noastre pentru a te bucura de o doză de inspirație și motivație!

Branding Studio CHR Graphics - Servicii de Promovare - Business Tips - Agentie de Branding

BUSINESS TIPS & TRICKS

Dă join comunității noastre pentru a te bucura de o doză de inspirație și motivație!

BONUS

Cum să-ți deschizi un business în 15 pași simpli

GHID GRATUIT PENTRU ÃŽNCEPÄ‚TORI
Checklist - Pasi infiintare firma

E-book care conține etapele principale pe care trebuie să le iei în considerare atunci când îți propui să devii propriul tău șef. 

Află informații atât despre partea legală, cât și despre zona de marketing sau branding.